بازدید جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به مناسبت هفته پژوهش و فناوری

۱۹ آذر ۱۴۰۱ | ۰۸:۵۰ کد : ۱۸۵۹۷ اخبار تصویری اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۶۲۵
بازدید جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به مناسبت هفته پژوهش و فناوری

به مناسبت هفته پژوهش و فناوری، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با حضور در پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریز از نزدیک در جریان فعالیتهای این مرکز قرار گرفتند. در ابتدای این نشست صمیمی که با حضور اعضای شورای پژوهشی پژوهشکده و جمعی از مدیران حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز برگزار شد، خانم دکتر محمدی عارف، رییس پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی، خلاصه ای از فعالیتهای انجام یافته در این پژوهشکده را ارایه نمودند. سپس اعضای محترم شورای پژوهشی و اساتید علمی حاضر در جلسه توضیحاتی در زمینه های مختلف پژوهشی از جمله تصفیه آب و فاضلاب شهری، تصفیه هوا و آلاینده ها، استفاده از سلولهای خورشیدی در تأمین انرژی، تجهیز مبلمان شهری و درختچه های مصنوعی و نهایتاً زباله سوزهای بیمارستانی و بی خطر سازی آنها ارائه دادند و همکاری در راستای اجرای طرح های کاربردی در زمینه های مذکور در دستور کار قرار گرفت. همچنین، مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز و نیز رئیس گروه ارتباط با صنعت، کارآفرینی و مالکیت فکری دانشگاه تبریز پیشنهادات اجرایی از جمله حمایت از داد و ستد علمی با کشورهای خارجی، معرفی نماینده دانشگاه در کمسیون های تخصصی شهرداری تبریز و انسجام ارتباط دو طرفه بین دانشگاه و شهرداری را مطرح نمودند.

در ادامه جلسه، میهمانان گرانقدر پژوهشکده نظرات و مطالب خود را بیان فرمودند. آقای احمدی ایجاد ارتباط موثر بین سیستم مدیریت شهر تبریز و توانمندی ها و ایده های پژوهشی را راهگشای بسیاری از مشکلات و همچنین سرعت گرفتن بیش از پیش شهرسازی هوشمند دانستند. سپس آقای رشیدی با یاد کردن از دانشگاه تبریز و نیز افلاک نمای پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی بعنوان یکی از نمادهای شهر تبریز، نکاتی را پیرامون احیای جایگاه دانشگاه، کمک پژوهشکده به انسجام مدیریت شهری، خدمات شهری و برنامه های توسعه، ارتباط صنعت و دانشگاه و کارخانه های نوآوری خاطرنشان نموده و فهرستی از اولویتهای پژوهشی را برشمردند. اعضای محترم شورای شهر همچنین از علاقه مندی شهردار تبریز به استفاده از ایده های نو در مدیریت شهری خبر دادند. در انتهای جلسه، خانم غفوری با تقدیر نمودن از برگزاری جلسه، لزوم پرداختن بیش از پیش به پژوهش های عملیاتی را مورد بحث و بررسی قرار داده و بر گسترش شرکت های دانش بنیان و حمایت از آنها در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تأکید کردند.

این جلسه با بازدید اعضای محترم شورای شهر تبریز  از آزمایشگاهای پژوهشی و افلاک نما و تصمیم بر ادامه تعاملات و همکاری ها خاتمه یافت.

پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریز خالصانه ترین قدردانی ها را محضر اعضای محترم شورای اسلامی شهر تبریز و هیئت همراه که با حضور در پژوهشکده، مقدمات تعامل بیش از پیش علمی- پژوهشی دانشگاه تبریز در فعالیت های عملیاتی و اجرایی شهری را فراهم نمودند، ابراز می دارد.

 


نظر شما :